دیاریم - Diyarim

دیاریم - Diyarim

تبریزیم گول شّهّریم شانلی دیاریم - باشی طوفانلی دیاریم ائلی ایمانلی دیاریم ...

 

کد خبر: ۲۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۴
با آغاز ماه محرم، اداره مسلمانان قفقاز با صدور بيانيه‌اي به روحانيون و دينداران توصيه كرد كه مراسم سوگواري ماه محرم را به نحو احسن و با نظم و انضباط در مساجد و مراكز ديني جمهوري آذربايجان برگزار كنند .
به گزارش ايسنا در همين حال فرماندار جديد شهر گنجه با صدور اطلاعيه‌اي به دينداران اين شهر درباره برگزاري هر نوع آيين عزاداري در سطح خيابان‌هاي شهر هشدار داد .
با وجود اين‌كه جمهوري آذربايجان از لحاظ جمعيت دومين كشور شيعي جهان محسوب مي‌شود ولي روزهاي عاشورا و تاسوعا در اين كشور تعطيل رسمي اعلام نشده است و واقف اسداف ـ رييس پليس شهر باكو ـ نيز هرگونه اقدام مربوط به آذين شهر، سمبل‌هاي عزاي ماه محرم و نيز نصب نوشته‌هاي تبليغاتي در رابطه با ماه محرم بر روي خودروها را غيرقانوني اعلام كرده است . پليس گنجه نيز در همين راستا با حمله به مسجد قازاخ لار، پرچم‌هاي نمادين عاشورا و محرم ، زنجيرها و لباس‌هاي ويژه آيين عزاداري ماه محرم را مصادره و ضبط كرد .
هم‌زمان با آغاز محرم نيز حاج محسن نوروزاف ـ عضو شوراي ريش‌سفيدان شهر بلبوله جمهوري آذربايجان و امام جماعت يكي از مساجد اين شهر ـ  به اتهام پرداخت نكردن ماليات از سوي وزارت امنيت داخلي دستگير و به 2 سال حبس محكوم شده است .
در سال‌هاي اخير روند سياست تعرض به ساحت اعتقادات مذهبي در جمهوري آذربايجان كرد آشكارتري يافته است. موضوعاتي چون ممنوعيت حجاب در مدارس متوسطه، دستگيري و حبس رهبران حزب اسلام جمهوري آذربايجان، ممنوعيت برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم‌الحرام در سطح شهر، محدوديت پخش اذان و ... در راستاي سياست مذكور است .
پلیس باکو در منطقه ینی گونشلی وارد مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شده و بدون هیچ توضیحی عزاداران را از مسجد بیرون و مسجد را تعطیل کرده است که همچنان ورود به مسجد مذکور ممنوع است.
 به گزارش مشرق به نقل از فارس ، در این روزهای ماه محرم الحرام در تمامی کشورهای دنیا چه در کشورهای اسلامی و چه در کشورهای غیر اسلامی مراسم عزاداری سید الشهداء حضرت امام حسین علیه السلام برگزار می شود ولی در دومین کشور شیعه جهان از برگزاری مراسم عزاداری جلوگیری و مساجد را تعطیل می‌کنند . 
در همین راستا پلیس باکو در منطقه
ینی گونشلی وارد مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شده و بدون هیچ توضیحی عزاداران را  از مسجد بیرون کرده ، مسجد را تعطیل کردند که همچنان ورود به مسجد مذکور ممنوع است .
شایان ذکر است که  در 31 اوت سال 2009 دادگاهی در باکو برای تخریب مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  حکم صادر کرده بود .
شهروندان مومن جمهوری آذربایجان از آیت الله مکارم شیرازی استفتا کردند که پاسخ مبنی بر حکم مقاومت این مرجع عالیقدر جهان تشیع به مومنان این کشور روحیه مقاومت بخشید و مسجد را محاصره کردند و در نهایت توسط رئیس جمهور  این کشور حکم تخریب مسجد لغو  شد .
مردم جمهوری آذربایجان نگرانند که دولت درصدد تخریب این مسجد است چرا که دولت باکو در مورد تخریب مساجد سابقه دارد ، در همین راستا در سال 2009 ، مسجد "نفت داشلاری" و در همین سال ماه آوریل "مسجد حضرت محمد" (ص) توسط ماموران دولت تخریب شد .
علاو بر این روز گذشته پلیس باکو از برگزاری مراسم عزاداری در مسجد مشهدی داداش باکو جلوگیری کرد .
20 درصد اراضی جمهوری آذربایجان اشغال شده و دولت آذربایجان این قضیه را  بعنوان اصلی ترین مشکل خود ادعا می‌کند ، با وجود این دولت باکو بجای مبارزه با اشغالگران بر شهروندان مومن خود فشار می آورد .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: یازیچی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:باکو,الهام,پلیس,مسجد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , diarim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com